Скачать пример (образец) курсовой работы на тему "The Comparison and Analysis of Idioms in English and...."

The Comparison and Analysis of Idioms in English and French Newspapers

  • Номер работы:
    546762
  • Раздел:
  • Год добавления:
    31.03.2019 г.
  • Объем работы:
    30 стр.
  • Содержание:
    INTRODUCTION 3
    CHAPTER 1 THEORETICAL BASES OF THE STUDY OF LINGUISTIC PECULIARITIES OF IDIOMATIC STOCK OF THE LANGUAGE 5
    1.1. The Notion of Idiom. Functional and Stylistic Bases of Idioms Classification 5
    1.2 Expression of National and Cultural Specifics of Semantics of Idioms in English and French 12
    1.3 Mechanisms and Types of Phraseological Reconsidering in the Processes of Formation of Idioms 14
    CHAPTER 2 COMPARATIVE ANALYSIS OF USAGE OF IDIOMS FOR STYLISTIC PURPOSES IN ENGLISH AND FRENCH (ON THE MATERIAL OF MASS MEDIA) 20
    2.1 Ways of Idioms Usage for Representation of Emotional and Cognitive Aspect in Stylistics of English Newspaper Articles 20
    2.2 Specific Reflection of the Category of Idiomaticity in the Language of French Mass Media 23
    CONCLUSION 27
    BIBLIOGRAPHY 29

  • Выдержка из работы:
    Некоторые тезисы из работы по теме The Comparison and Analysis of Idioms in English and French Newspapers
    INTRODUCTION

    In the modern linguistics the problems of the study of expressive means of the language are of great importance. Expressive means are the markers of culture which fix its history and transmit its values from generation to generation [1, с. 35]. One of such language means is phraseological layer, a part of which is idiomatic stock of lexis.
    The topicality of the analyzed problem is stipulated by the necessity of the complex study of different aspects of idiomatics in the context of stylistic features of the language on the basis of comparative analysis of idiomatic stock of the English and French languages.
    The aim of this study is to analyze the role of idioms of English or French in the stylistics of text in comparison of phraseological fusions of English and French on the material of newspaper articles.
    This aim can be achieved by the continuous resolving of a row of tasks, such as:
    - to represent the main approaches to functional and stylistic classification of idioms;
    - to examine the complex of mechanisms and types of phraseological reconsideration in the process of idiom formation;
    - to make a comparative analysis of the use of idioms as stylistic means of reflecting the category of expressivity in the texts of newspaper articles (on the materials of English and French newspapers).
    The object of the present research is the process of formation and development of phraseological stock of the language.
    ....................
    CHAPTER 1 THEORETICAL BASES OF THE STUDY OF LINGUISTIC PECULIARITIES OF IDIOMATIC STOCK OF THE LANGUAGE
    1.1. The Notion of Idiom. Functional and Stylistic Bases of Idioms Classification
    Phraseology is a fragment of linguistic world view. Phraseological units are always directed towards the subject, i.e. they appear not only to depict the world but also to interpret, evaluate and express subjective attitude towards the world. This fact differentiates phraseological units and metaphors from other nominative units of the language.
    Phraseological units reflect the long process of culture development in their semantics, fix and transmit cultural values, stereotypes and archetypes from generation to generation. According to F.I. Buslaev, phraseological units are kind of micro-worlds which contain moral law and common sense in a short structure as a precept and manual of our ancestors [6, с. 98].
    Every phraseological unit is a text, i.e. the preserver of cultural information. Phraseological component of a language not only reproduces the elements and features of cultural and national world outlook but also forms them.
    The inner form of a phraseological unit is defined as “…diachronic link of phraseological meaning of the construction and its etymological meanings” [15, с. 42]. Without any doubt, that an inner form of a phraseological unit is also an element of content in the synchronic aspect of semantics.
    We think that the expanded definition of the inner form of a phraseological unit given by V.P. Teliya is very valid. This researcher states that “the inner form of idioms is an associative and figurative, motivating complex that organizes the content in the language” [30, с. 14].
    ................
Скачать демо-версию курсовой работы

Не подходит? Мы можем сделать для Вас эксклюзивную работу без плагиата, под ключ, с гарантией сдачи. Узнать цену!

Представленный учебный материал (по структуре - Практическая курсовая) разработан нашим экспертом в качестве примера - 31.03.2019 по заданным требованиям. Для скачивания и просмотра краткой версии курсовой работы необходимо пройти по ссылке "скачать демо...", заполнить форму и дождаться демонстрационной версии, которую вышлем на Ваш E-MAIL.
Если у Вас "ГОРЯТ СРОКИ" - заполните бланк, после чего наберите нас по телефонам горячей линии, либо отправьте SMS на тел: +7-917-721-06-55 с просьбой срочно рассмотреть Вашу заявку.
Если Вас интересует помощь в написании именно вашей работы, по индивидуальным требованиям - возможно заказать помощь в разработке по представленной теме - The Comparison and Analysis of Idioms in English and French Newspapers ... либо схожей. На наши услуги уже будут распространяться бесплатные доработки и сопровождение до защиты в ВУЗе. И само собой разумеется, ваша работа в обязательном порядке будет проверятся на плагиат и гарантированно раннее не публиковаться. Для заказа или оценки стоимости индивидуальной работы пройдите по ссылке и оформите бланк заказа.

The Comparison and Analysis of Idioms in English and French Newspapers - похожая информация

Наименование работы
Тип работы
Дата сдачи

Как это работает:

Copyright © «Росдиплом»
Сопровождение и консультации студентов по вопросам обучения.
Политика конфиденциальности.
Контакты

  • Методы оплаты VISA
  • Методы оплаты MasterCard
  • Методы оплаты WebMoney
  • Методы оплаты Qiwi
  • Методы оплаты Яндекс.Деньги
  • Методы оплаты Сбербанк
  • Методы оплаты Альфа-Банк
  • Методы оплаты ВТБ24
  • Методы оплаты Промсвязьбанк
  • Методы оплаты Русский Стандарт
Наши эксперты предоставляют услугу по консультации, сбору, редактированию и структурированию информации заданной тематики в соответствии с требуемым структурным планом. Результат оказанной услуги не является готовым научным трудом, тем не менее может послужить источником для его написания.